„Zítra se musím učit. Ve středu mám autoškolu. O víkendu jedeme na hory.“ Také to slýcháte častěji, než byste si jako trenéři přáli? A pokládáte si...
Trénuješ svoje dítě? Neubližuješ mu tím? Nepřijde ti, že syn trenéra má více životů než ostatní hráči? A jak se asi potomek trenéra v kolektivu cítí?...
Ve světě sportu některá jména rezonují jako majáky moudrosti a inspirace. Jednou z osobností, jehož Pyramidu úspěchu si v dnešním díle Notesu...
V dnešním díle si přiblížíme pohled na typ hráče, kterého celý svět vnímá jako „playmakera“, tedy tvůrce hry. Když slyšíme pojem playmaker, tak se...
V závěrečném díle věnované kreativitě a variabilitě si představíme jeden z výukových modelů pro rozvoj taktické kreativity: TCA (tactical creativity...
V minulém díle jsme si pojmenovali, co je variabilita a kreativita a popsali konvergentní a divergentní myšlení. V tomto díle se podíváme na některé...
Při řešení herních situacích uplatňují hráči zpravidla dva přístupy: kreativitu a variabilitu. V dnešním díle Trenérského notesu se podíváme blíže...
V minulých dvou dílech jsme si nastínili, co je to systematika a řekli jsme si, že se jedná rozdělení volejbalu do dílčích částí, popis vazeb mezi...
V minulém díle notesu jsme se seznámili s tím, co vlastně je systematika volejbalu, popsali jsme si, co hráči dělají a kolik hráčů je do akce...
Ve dvou dílech Trenérského notesu si přiblížíme základy systematiky volejbalu, ale současně se i pokusíme nalézt odpovědi na otázky: proč by vlastně...
Minisérii o didaktice pro trénink volejbalu zakončíme pohledem na didaktické formy, konkrétně na metodicko-organizační a sociálně-integrační a jejich...
V minulém díle jsme se seznámili s tím, co je to didaktika a jaké didaktické styly můžeme využít. Dnešním dílem navážeme na minulý a blížeji se...
Následující miniseriál zahájíme otázkou: K čemu je vlastně trenérovi didaktika? V několika článcích si postupně přiblížíme základy didaktiky, stylů,...
„Máte je doma nebo venku?“ je častá otázka, která v sobě skrývá implicitní, všeobecně uznávané sdělení, že doma je přeci jenom trošku větší šance na...
V dalším dílu trenérského notesu se podíváme jak se neustále zlepšovat, posouvat a vyvíjet v dnešním urychleném a neustále se vyvíjejícím se světě....
Minisérii Koučink jako mentální hra zakončíme čtvrtým dílem, ve kterém si v několika bodech a příkladech naznačíme některá specifika spolupráce a...
V třetím díle minisérie Koučink jako mentální hra si na praktických příkladech ukážeme, jak nám správně nastavená pravidla pomohou zvládnout nejen...
V minulém díle jsme zahájili minisérií o koučinku inspirovanou přednáškou Makise Chamalidise, ve kterém jsme si nastínili, jakým způsobem je možné...
Při naší trenérské práci mějme na paměti, že pro hráče jsou 1. mentálním koučem trenéři! Úkolem coache je pracovat s hráčem nejen v jeho jednotlivých...
Zkažené podání po tajmu, eso v koncovce či útok do bloku při mečbolu nebo naopak razantní smeč ve finálovém turnaji? Co je hlavním důvodem výše...
Dukla Liberec angažovala libero z finské Mestaruusliigy, na sever Čech se z týmu Vantaa Duck stěhuje Kanaďan Justin Lui.
muži - Strumica (MKD): Česko – Estonsko 3:0 (25:22, 25:20, 25:16) ženy -Teplice: Česko – Rumunsko 3:1 (25:18, 22:25, 25:23, 25:23)
Česko – Dánsko K. Pavelková / A. Pavelková – Olsen / Schade 2:0 (21:9, 21:10), Hermannová / Štochlová – Johnsen / Bisgaard 2:0 (21:15, 21:16)
BPT Futures Cervia (ITA): muži: Sedlák / Trousil – Dal Corso / Viscovich (ITA) 1:2 (15:21, 21:19, 13:15), Sedlák / Trousil – Moreno / Sanfélix...
BPT Futures Cervia (ITA): muži: Hammarberg / Berger (AUT) – Sedlák / Trousil 2:0 (21:16, 21:14), Henning / Poniewaz – Džavoronok / Kufa 2:1...
Řecko – Česko Alexoglou / Paschalaki – K. Pavelková / A. Pavelková 0:2 (9:21, 6:21), Triantafyllidi / Manavi – Hermannová / Štochlová 0:2 (19:21,...